Atlas Fallen: משחק של חול, שמש וסודות
Atlas Fallen הוא משחק שמבטיח הרבה: משחק פעולה-הרפתקאות בעולם פתוח שנמצא במדבר עצום ומהמם, שבו אתם יכולים לחקור תעלומות עתיקות, לצוד יצורים אגדיים ולעצב את הגורל שלכם עם כפפה עוצמתית ומסתורית. אבל האם הוא ממלא את ההבטחה שלו? או שהוא נופל מהפוטנציאל שלו? בביקורת הזו, אנחנו נבחן את Atlas Fallen בקרבה ונראה מה הוא מציע, מה הוא עושה טוב ומה הוא יכול לשפר.
הסיפור: סיפור של שתי שמשות
הסיפור של Atlas Fallen מתרחש בעולם שהיה פעם מושל על ידי שני אלים של השמש: ת’לוס וניאל. ת’לוס היה האל של הסדר והתרבות, בעוד ניאל היה האל של האיום והטבע. הם היו אחים, אבל הם היו יש להם חזיונות שונים לעולם. ת’לוס רצה ליצור חברה מושלמת, שבה כולם עוקבים אחרי החוקים שלו ומודים לו כמושל העליון. ניאל רצה לשמר את החופש והמגוון של העולם, שבה כולם יכולים לבחור את הדרך שלהם ולחיות בהרמוניה עם הטבע.
הסכסוך שלהם הסתער למלחמה, שהסתיימה עם ת’לוס מנצח את ניאל ומגרש אותו למעמקי הארץ. ת’לוס אז יצר את האימפריה, משטר טוטליטרי שעבד את האנשים והנצל את הארץ. הוא גם שחרר את הרוחות, מפלצות חול ענקיות שנודדות במדבר ומאיימות על האנשים.
אתם משחקים כאחד הלא נקראים, מורד נמוך שחי באואזיס, מקלט נסתר במדבר. אתם חולמים חלום מוזר, שבו אתם מוצאים כפפה שנותנת לכם את הכוח של החול. אתם מגלים במהרה שהכפפה היא למעשה הכלי של ניאל, שהתעורר משנתו ומחפש להפיל את ת’לוס ולהחזיר את האיזון לעולם. הוא מנחה אתכם במסע שלכם, כשאתם חוקרים את ארבעת האזורים של העולם, כל אחד עם התרבות, ההיסטוריה והסודות שלו. אתם גם פוגשים את אחרים, שיצטרפו אליכם או יתנגדו לכם, בהתאם לבחירות ולפעולות שלכם.
הסיפור של Atlas Fallen אינו מקורי או מעניין. זהו סיפור פנטסי טיפוסי של טוב נגד רע, עם דמויות ודיאלוגים משעממים. הקולנות היא בינונית, והסצנות הן משעממות וחסרות חיות. המיתוס הוא מעניין, אבל הוא אינו מוסבר או משולב היטב במשחק. הסיפור הוא גם לינארי וניחוש, עם מעט בחירות או השלכות משמעותיות. הסיפור אינו האטרקציה הראשית של Atlas Fallen, וכדאי להתעלם ממנו ולהתמקד במשחק.
המשחק: תערובת של כיף ותסכול
המשחק של Atlas Fallen הוא תערובת של כיף ותסכול. הוא מחולק לשלושה חלקים עיקריים: התניידות, הלחימה וההתאמה האישית.
התניידות היא החלק הטוב ביותר של המשחק, והנעים ביותר. אתם יכולים לנסוע ברחבי המדבר באמצעות היכולות שלכם לגלוש על החול, שמאפשרות לכם להחליק, לזנק ולקפוץ על הקרקע החולית בקלות ובחן. אתם יכולים גם להשתמש בשוט שלכם כדי להתנדב מעקים, להיחבר למדף, ולמשוך את עצמכם אל האויבים. מערכת התניידות היא נוזלית, רגישה וכיפית, והופכת כל תנועה לתענוג לבצע. העולם הוא גם יפה ומגוון, עם נופים מהממים ואפקטים של מזג אוויר דינמיים, כגון סופות חול. העולם מלא בסודות ובאוספים, כגון רשומות מיתוס, ארונות ושברי מהות, שמעודדים חקירה ומגמילים סקרנות.
לחימה היא החלק השני של המשחק, והמאתגר ביותר. אתם יכולים להילחם נגד אויבים שונים, כגון חיילים אנושיים, רוחות, ובוסים. אתם יכולים להשתמש בכפפה שלכם כדי ליצור כלי נשק שיכולים להשתנות בצורה ובתפקוד, כגון חרבות, פטישים, חניתות, ומגנים. אתם יכולים גם להשתמש בכוחות החול שלכם כדי לשחרר התקפות מרסניות, כגון יריות חול, חודי חול, וסופות חול. אתם יכולים לסמן ולשבור חלקי גוף מסוימים של האויבים שלכם, שיכולים להשפיע על ההתנהגות והיכולות שלהם. אתם יכולים גם להימנע, לחסום, ולהגיב לאויבים שלכם, שיכולים להפעיל אפקטים של איטיות ומכות קריטיות. מערכת הלחימה היא מורכבת ועמוקה, עם אפשרויות ואסטרטגיות רבות לבחירה.
אבל, מערכת הלחימה היא גם פגומה ומתסכלת, עם בעיות והגבלות רבות. המצלמה היא לעתים קרובות ארגזית ומסננת, והופכת את הראייה של האויבים והסביבה לקשה. מערכת הנעילה היא לא אמינה ולא עקבית, והופכת את המעבר והסימון של האויבים לקשה. הזיהוי הפגיעה הוא לא מדויק ולא הוגן, והופך את הפגיעה וההימנעות מהאויבים לקשה. הקושי הוא לא מאוזן ולא סובלני, והופך את השרידות וההתקדמות לקשה. מערכת הלחימה אינה מרוצה או מגמילה, והיא יכולה להיות מייגעת וחוזרת על עצמה.
ההתאמה האישית היא החלק השלישי של המשחק, והמגוון ביותר. אתם יכולים להתאים אישית את המראה, הכישורים, והציוד של הדמות שלכם. אתם יכולים לאסוף ולהשתמש במהות של האויבים שלכם כדי לשדרג את הכפפה, הכלי נשק, והכוחות החול שלכם. אתם יכולים גם לאסוף ולהשתמש בשרידי התרבות העתיקה כדי לפתוח יכולות ויתרונות חדשים. אתם יכולים לבחור מארבע עצי כישורים, כל אחד עם המוקד והסגנון המשחק שלו. אתם יכולים גם לבחור מארבע סוגי כלי נשק, כל אחד עם הצורה והתפקוד שלו. אתם יכולים לערבב ולהתאים אישית כישורים, כלי נשק, וכוחות שונים כדי ליצור את הסגנון המשחק הייחודי והאישי שלכם.
מערכת ההתאמה האישית היא עשירה ומגוונת, עם אפשרויות ואפשריות רבות לחקור. אבל, מערכת ההתאמה האישית היא גם מורכבת ומבלבלת, עם תפריטים ותת-תפריטים רבים לנווט. מערכת ההתאמה האישית אינה אינטואיטיבית או ידידותית למשתמש, והיא יכולה להיות מכובדת ומאיימת.
השיפוט: משחק של חול, שמש וסודות
Atlas Fallen הוא משחק שיכול היה להיות נהדר. הוא יש לו הרבה פוטנציאל, אבל הוא יש לו גם הרבה בעיות. הסיפור הוא חלש ומשעמם, הלחימה היא פגומה ומתסכלת, וההתאמה האישית היא מורכבת ומבלבלת. התניידות היא החלק היחיד שהוא באמת כיף ונעים, אבל הוא אינו מספיק כדי להציל את המשחק מהחסרונות שלו. Atlas Fallen הוא משחק ששווה לשחק, אבל לא שווה לשלם מחיר מלא עבורו. הוא משחק שנהנים ממנו יותר עם חבר, במצב השיתוף הפעולה החלק שלו, שבו אתם יכולים לחלוק את הכיף והתסכול. הוא משחק שחווים אותו יותר טוב עם ציפיות נמוכות, וסבלנות גבוהה. Atlas Fallen הוא משחק של חול, שמש וסודות, אבל הוא גם משחק של פגמים, טעויות, וכשלונות.