התחברות/הרשמה

0

מתי יוצא Ghost of Yōtei?

מתי יוצא Ghost of Yōtei?

השקט שלפני הסערה. ככה בדיוק מרגישה קהילת הגיימרים ברחבי העולם. במיוחד כאן בישראל, כשכולנו מחכים בקוצר רוח עצורה להכרזה הרשמית על Ghost of Yōtei, המשחק שלפי כל השמועות וההדלפות, צפוי להיות היורש הרוחני, אם לא הישיר של יצירת המופת עטורת השבחים, Ghost of Tsushima. הציפייה גבוה במיוחד והשאלה הגדולה מכולן שכולם מחפשים את התשובה שלה בפורומים, ברשתות החברתיות ובשיחות בין חברים היא מתי נקבל תאריך יציאה רשמי ל-Ghost of Yōtei?

אז החלטנו לשים לזה סוף ולרכז עבורכם את כל המידע, השמועות החמות ביותר, הניתוחים המעמיקים וההערכות הזהירות שלנו בנוגע לתאריך היציאה, העלילה הצפויה, החידושים במשחק והקונסולות אליהן המשחק צפוי לצאת.
ננסה להבין מה הופך את Ghost of Yōtei לאחד המשחקים המדוברים ביותר, הרבה לפני שהוא יצא בכלל.

מתי Ghost of Yōtei צפוי לצאת?

נכון לכתיבת שורות אלו, Sucker Punch Productions, הסטודיו המוכשר מאחורי סדרת Infamous וההצלחה הפנומנלית של Ghost of Tsushima, שומרים על דממת אלחוט כמעט מוחלטת בנוגע ל-Ghost of Yōtei. אבל היעדר הודעה רשמית רק גורם לאנשים להעשיר את כל הספקולציות .

ניתוח מחזור הפיתוח של Sucker Punch:

אם נבחן את מחזורי הפיתוח הקודמים של הסטודיו, נוכל לנסות ולהעריך חלון זמן אפשרי. Ghost of Tsushima יצא ביולי 2020, לאחר תהליך פיתוח ארוך וקפדני. מאז, הסטודיו הוציא את גרסת ה-Director's Cut המצוינת ואת ההרחבה "איקי איילנד" ב-2021, ולאחרונה את גרסת המחשב האישי המרשימה של Ghost of Tsushima במאי 2024. הפרויקטים האלו, משמעותיים אפילו יותר כי ככל הנראה לא דרשו את מלוא העוצמה מצד העובדים בסטודיו מה שמרמז שהצוות התעסק בפרויקט גדול יותר, אולי בפרויקט הבא? Ghost of Yōtei.

שמועות על יציאת המשחק:

כמה "מדליפים" ידועים בתעשייה עם רקורד מוכח של דיוק רמזו שהמשחק נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים. חלקם טענו שההכרזה הרשמית על המשחק קרובה מתמיד ואולי תתרחש במהלך אירוע PlayStation Showcase או State of Play גדול במהלך 2024. אם זה יקרה כנראה שנזכה לראות את Ghost of Yōtei באיזור סוף 2025 או תחילת 2026. חשוב להדגיש: מדובר בהערכות בלבד ויש לקחת אותן בערבון מוגבל עד להודעה הרשמית של סטודיו הפיתוח.

גורמים שמשפיעים על תאריך היציאה:

  • ליטוש ואופטימיזציה: Sucker Punch ידועים באיכות הבלתי מתפשרת של המשחקים שלהם. הם לא יוציאו משחק לפני שהוא מלוטש לחלוטין, במיוחד לאור הסטנדרט הגבוה שהציבו עם Tsushima.
  • תחרות בשוק: סוני ו-Sucker Punch ירצו למקם את ההשקה בתקופה אסטרטגית, הרחק מהשקות ענק אחרות, כדי למקסם את תשומת הלב והמכירות.
  • אסטרטגיית שיווק: בניית הייפ היא חלק בלתי נפרד מהשקת משחק AAA. תאריך היציאה ייקבע גם בהתאם לתוכנית השיווקית של סוני.

מה אנחנו יודעים על Ghost of Yōtei?

אפילו שהפרטים עדיין לא רשמיים, השם "Ghost of Yōtei" לבדו מספק לנו כמה רמזים עסיסיים. הר יואטיי (Mount Yōtei) הוא הר געש פעיל הממוקם בפארק הלאומי שיקוטסו-טויה, הוקאידו, יפן. הוא מכונה לעיתים "אזו פוג'י" בשל דמיונו להר פוג'י המפורסם.

ממשיכים את מורשת הסמוראי?

ההנחה הרווחת היא ש-Ghost of Yōtei ימשיך את הנושאים והאווירה של Ghost of Tsushima, אך יעביר אותנו לתקופה ולמיקום חדשים ביפן הפאודלית, או אולי אפילו יציג פרק נוסף בחייו של ג'ין סאקאי. השם "Yōtei" מצביע בבירור על אזור הוקאידו, האי הצפוני של יפן.

  • תקופה היסטורית אפשרית: בעוד ש-Tsushima התרחש במאה ה-13, ייתכן ש-Yōtei יקפוץ לתקופה מאוחרת יותר, אולי תקופת סנגוקו (Sengoku) הסוערת (המאה ה-15-17) או תחילת תקופת אדו (Edo) (המאה ה-17-19). כל אחת מהתקופות הללו מציעה קונפליקטים דרמטיים וסיפורים מרתקים.
  • דמות ראשית חדשה או חזרתו של ג'ין? זו אחת השאלות הגדולות. האם נזכה לראות את המשך מסעו של ג'ין סאקאי, אולי כשהוא מבוגר יותר ומנוסה יותר, או שמא Sucker Punch יבחרו להציג לנו גיבור חדש לחלוטין, עם סיפור רקע וקונפליקטים משלו באזור הר יואטיי? האפשרות של דמות נשית חזקה בהחלט קיימת ומתבקשת.
  • קונפליקטים פוטנציאליים: אזור הוקאידו היה ביתם של בני האיינו, עם תרבות ושפה ייחודיות. קונפליקט בין השלטון היפני המרכזי לבין שבטי האיינו, או מאבקי כוח פנימיים בין דאימיו (שליטים פאודליים) מקומיים, יכולים להוות רקע עלילתי מרתק.

האבולוציה של רוח הרפאים

Ghost of Tsushima הציב רף גבוה מאוד בכל הנוגע למשחקיות עולם פתוח, עם מערכת קרב זורמת ומספקת, התגנבות מתגמלת ועולם יפהפה לחקור. ב-Ghost of Yōtei, אנו מצפים לראות אבולוציה של המכניקות הללו, ולא מהפכה.

  • מערכת לחימה משופרת: Sucker Punch בוודאי ישכללו את מערכת העמידות (stances) והקרבות מבוססי החרב. אולי נראה סגנונות לחימה חדשים, כלי נשק נוספים (כמו נאגינטה, יארי או אפילו כלי ירייה מוקדמים אם המשחק מתרחש בתקופה מאוחרת יותר), ואויבים מאתגרים יותר עם טקטיקות חדשות.
  • התגנבות עמוקה יותר: מכניקות ההתגנבות של "הרוח" היו חלק מרכזי ב-Tsushima. ב-Yōtei, אנו עשויים לראות אפשרויות התגנבות מורחבות, סביבות אינטראקטיביות יותר לניצול, ובינה מלאכותית משופרת של האויבים שתגיב בצורה ריאליסטית יותר לטקטיקות שלנו.
  • עולם פתוח דינמי וחי: הוקאידו, עם הנופים המושלגים והפראיים שלה, מציעה פוטנציאל אדיר לעולם פתוח עוצר נשימה. אנו מצפים לראות סביבות מגוונות יותר, מערכת מזג אוויר דינמית שתשפיע על המשחקיות (למשל, סופות שלג שמקשות על הראות או מקפיאות אויבים), וחיות בר מקומיות שישפיעו על האקוסיסטם. אולי אפילו אלמנטים של הישרדות קלה?
  • טיפוס וניווט משודרגים: ההרריות של אזור יואטיי עשויה להוביל למכניקות טיפוס וניווט מורכבות ומאתגרות יותר מאשר בצושימה. אולי וו התפיסה (grappling hook) יקבל שדרוגים או שימושים חדשים.
  • אלמנטים על-טבעיים? השם "Ghost" והפולקלור היפני העשיר פותחים פתח לאפשרות של שילוב אלמנטים על-טבעיים עדינים, בדומה לאלו שראינו במשימות המיתיות ב-Tsushima, או אולי אפילו באופן מודגש יותר, בהשראת סיפורי יוקאי (רוחות ושדים יפניים) הקשורים להר יואטיי.

העולם של Ghost of Yōtei תתרחש בהר יואטיי והסביבה עם חוויה ויזואלית וסוחפת

Sucker Punch הוכיחו את יכולתם ליצור עולמות יפהפיים וסוחפים. Ghost of Tsushima היה חגיגה לעיניים, עם שדות פמפס מתנופפים ברוח, יערות במבוק צפופים ומקדשים שלווים. ב-Ghost of Yōtei, הפוטנציאל הויזואלי של הוקאידו והר יואטיי הוא עצום.

  • נופים מושלגים וגעשיים: דמיינו את עצמכם רוכבים על סוסכם הנאמן בנופים מושלגים עוצרי נשימה, כשפסגתו המרשימה של הר יואטיי מתנשאת באופק. אזורים געשיים פעילים, מעיינות חמים (אונסנים) ויערות עבותים מכוסים שלג יכולים ליצור אווירה ייחודית ושונה מצושימה.
  • תרבות האיינו: אם המשחק אכן ישלב את תרבות האיינו, נוכל לצפות לראות כפרים, לבוש, אמנות וטקסים המשקפים את מורשתם העשירה. זה יכול להוסיף עומק תרבותי והיסטורי משמעותי לעולם המשחק.
  • גרפיקה מהדור הבא: בהתחשב בכך שהמשחק ככל הנראה מפותח בלעדית עבור ה-PlayStation 5 (ולאחר מכן, סביר להניח, גם למחשב האישי), אנו מצפים לקפיצת מדרגה משמעותית באיכות הגרפית. טקסטורות מפורטות, תאורה ריאליסטית, אפקטים של מזג אוויר מרשימים וזמני טעינה מינימליים הם רק חלק מהציפיות.
  • סאונד ומוזיקה: הפסקול של Ghost of Tsushima היה יצירת מופת בפני עצמה. אנו מצפים ש-Ilan Eshkeri ו-Shigeru Umebayashi, או מלחינים מוכשרים אחרים, יחזרו ליצור פסקול אפי ומרגש שיעצים את האווירה והחוויה של Ghost of Yōtei. עיצוב הסאונד של הטבע, הרוח, הקרבות והסביבה יהיה קריטי ליצירת חוויה סוחפת.

ניתוח מקרה ההצלחה של Tsushima כבסיס לציפיות

כדי להבין את עוצמת הציפייה ל-Ghost of Yōtei, חשוב להתעכב על "מקרה הבוחן" של קודמו. Ghost of Tsushima לא היה "סתם" עוד משחק עולם פתוח. הוא היה הצלחה מסחררת מכמה סיבות מרכזיות, שמהוות בסיס איתן להייפ סביב משחק ההמשך:

  1. עולם עוצר נשימה ומכבד תרבות: המשחק הציג את יפן הפאודלית בצורה יפהפייה ומכבדת, תוך שאיבת השראה מסרטי סמוראים קלאסיים. השחקנים הרגישו שהם באמת חוקרים את האי צושימה. ההערכה היא ש-Sucker Punch ישקיעו את אותה רמת תשומת לב לפרטים גם בעולם של Yōtei.
  2. סיפור אישי ומרגש: סיפורו של ג'ין סאקאי, הקונפליקט הפנימי שלו בין כבוד הסמוראי לטקטיקות ה"רוח" ההכרחיות, נגע ללבם של מיליוני שחקנים. היכולת לספר סיפור בוגר ומרתק היא מפתח.
  3. משחקיות מספקת וזורמת: מערכת הקרב הייתה אינטואיטיבית אך עמוקה, וההתגנבות הרגישה מתגמלת. השילוב בין שתי הגישות הללו נתן לשחקנים חופש בחירה אמיתי.
  4. תמיכה לאחר השקה: ההשקה של הרחבת "איקי איילנד" ומצב המולטיפלייר החינמי "Legends" הוכיחו את מחויבות הסטודיו לקהילה ולמוצר.
  5. אופטימיזציה מעולה: המשחק רץ בצורה חלקה ויציבה על קונסולות הפלייסטיישן, וגרסת המחשב, לאחר עיכוב קל, הגיעה מלוטשת ומרשימה. זה בונה אמון לקראת הכותר הבא.

ההצלחה הזו יצרה "אפקט הילה" חיובי. הקהל יודע למה לצפות מ-Sucker Punch, ויש לו סיבה טובה להאמין ש-Ghost of Yōtei לא רק יעמוד בסטנדרטים הגבוהים, אלא אף יתעלה עליהם. זה לא רק "עוד משחק"; זוהי הבטחה לחוויה קולנועית, רגשית וסוחפת, כזו שתישאר עם השחקנים זמן רב לאחר סיום הקרדיטים.

Ghost of Yōtei הוא ללא ספק אחד המשחקים המצופים ביותר בשנים הקרובות. המורשת המפוארת של Ghost of Tsushima, המוניטין של Sucker Punch Productions כיצרני חוויות גיימינג איכותיות, והפוטנציאל העצום של עולם חדש המבוסס על הר יואטיי והתרבות היפנית, כל אלו יוצרים ציפייה אדירה בקרב גיימרים ברחבי העולם, וגם כאן בישראל.
אף שעדיין אין לנו תאריך יציאה רשמי ל-Ghost of Yōtei, והפרטים על העלילה והמשחקיות לוטים בערפל, ברור שההתרגשות רק תלך ותגבר ככל שנתקרב לחשיפה הרשמית. אנחנו ב-B-Gamer נמשיך לעקוב מקרוב אחר כל התפתחות, שמועה או פיסת מידע, ונדאג לעדכן אתכם ראשונים בכל מה שחם. הישארו איתנו, כי ההרפתקה הגדולה הבאה של עולם הסמוראים נמצאת ממש מעבר לאופק, והיא מבטיחה להיות לא פחות ממדהימה. המסע אל פסגת יואטיי מתחיל כאן.

מה דעתכם? איזה תכונות הייתם רוצים לראות ב-Ghost of Yōtei? שתפו אותנו!

כתבות נוספות

חיפשתם מוצר ולא מצאתם אותו?

ספרו לנו על כך!

רק כמה פרטים קטנים והמוצר באתר 😉